




Klasa 1A bierze udział w projekcie „RPGowe wędrówki po Światach Tolerancji, Otwartości i Szacunku”, który skupia się na wykorzystaniu gier RPG (ang. role-play games) w kształtowaniu postaw tolerancji, ale także kompetencji miękkich, kreatywności i krytycznego myślenia.
Uczniowie, poprzez wcielanie się w stworzone postaci pochodzące z różnych klas społecznych oraz miejsc pochodzenia, uczą się, jak ze sobą współpracować oraz komunikować się. Gry sprawdzają i rozwijają także umiejętności matematyczne oraz te dotyczące korzystania z mapy.
Jest to projekt długofalowy, ponieważ wymaga najpierw zapoznania się z grupą, następnie sprawdzenia ich umiejętności na różnych polach, a później kształtowania i modelowania określonych cech. A dzieję się to wszystko w wyobraźni, która jest wspomagana rewizytami. Wykorzystanie wciągające – dowolnej – fabuły, powoduje, iż może być ona dowolnie dostosowana do grupy i celów, którymi się kierujemy.
Płynna narracja, którą zapewnia nam Mistrz Gry z 20-letnim doświadczeniem wciąga dzieciaki – i dorosłych (na wyposażeniu dwóch nauczycieli wspomagających proces) – i powoduje, że wszytko odbywa się w magicznej i przystępnej atmosferze.

